הפצת החכמה

מקובלים תמיד ולאורך השנים היו מסתירים בסוד כמוס ממש, כל ידע בקשור בחכמת הקבלה. למעשה, עד כדי כך הסתירו זאת, כשהתבטא הדבר שאף אסרו  על כל אדם ללמוד קבלה, אלא אם כן הוא עומד בכמה הגבלות של גיל וידע. אך היה זה האר"י הקדוש שלפני כ- 500 שנה כבר התיר לכל אדם בעולם ללמוד את הקבלה. ובימינו, אנו ממש מבחינים בתופעה שהחכמה ממש עוברת בין מדינות העולם וחוצה מיני תרבויות ונמצאת לכל אדם בעולם המעוניין בה. בני ברוך הם הדוגמה לכך שמכניסים ספרי קבלה לכל חנות ספרים.

למעשה, פעולת הפצת החכמה כל כך חשובה, עד כי אם אדם ירצה להתקדם בחכמה, הרי אם יעסוק בהפצתה,  מדרך כך יתעלה ויתפתח ברוחניותו ויתקדם. ואם תרצה לתת עצה לאדם העוסק בחכמה כיצד לבטח להמשיך בחכמה ולא לנטוש אותה, הרי כי אם יעסוק בהפצה סיכוייו להצליח גבוהים עד בלי די מכל אדם אחר שאינו עוסק בה. אך מדוע בכלל צריך אני להפיצה, ולכל העולם כולו? התשובה מאוד פשוטה, כשאתה מפיץ את ידיעת הכח העליון בעולם, הרי שאתה עושה טובה גדולה! אך נסה לנחש לרגע, למי בעצם הטובה הגדולה? כן, רק לך ובלבד!

נדמה לך שאתה פועל ומפרסם ומפיץ ומספר הכל אודות הקבלה לעולם, אך הקבלה מסבירה במילים מאוד פשוטות כי חוץ ממך אין כלום ואף אדם בעולם. כל המציאות שאתה חווה כעת בחושייך היא כולה מציאות שקיימת בך כרצונות, אם כך אתה עושה טובה גדולה בעצמך. אז מה החלטת? תעשה טובה גדולה לעצמך? תפיסת המציאות העליונה: תחילת הבוקר,  הנך נשען על החלון ומחמדי נוף תיכף נפרסים בעיניך, בוהקים כולם ורווי  עשבי בר ופרחי גשמים מהעונה שאך רחצה ברחובות זרעי נוף וקסם. אתה מביט בעינייך ומבחין דרך חושיך במתרחש, בהנאה קסומה וחן.

אך האם חשבת שייתכן וקיימת מציאות נוספת, עליונה יותר מהמציאות הזו שלפניך כעת? המקובלים קוראים למכשיר המאפשר לקלוט מציאות נוספת ועליונה, בשם מסך או נשמה. כשתצליח להשיגו, תוכל לקלוט דברים נוספים שקיימים, אך חמשת חושייך אינם קולטים. למעשה, ברגע זה ממש,  אתה קולט דרך חמשת חושייך רק מה שיכול להואיל לך, ודברים אחרים הקיימים אך שאינם נותנים או מועילים לך, אינך קולט אותם כלל. המסך, מאפשר קליטת מציאות מהגובה הרוחני, שלא נקלטת כלל במערכת החושים שלנו. ניתן להסביר כי בעצם מדובר על חוש שישי, רוחני.

המסך, החוש השישי, הנשמה, הוא כוונה בלבד. הדבר מסביר כי כל שעליך לרכוש  הוא יחס, ממש כך. הנה  להסבר העניין דוגמא: אתה אוכל בהנאה עצומה ממיטב המאכלים והתבשילים, במצב זה ניתן להסביר על הכוונה, שהרי נשאלת השאלה כאן האם אתה אוכל להנאתך שלך או שהנך אוכל כדי לגרום  בכך הנאה לאמך למשל, זו שטרחה ועסקה וקנתה מהמיטב ומשך שעות טיקסה עצות כיצד להנעימך. אם כך, כאשר הסיבה שהנך אוכל היא לגרום לה שתהנה מכך שאתה אוכל, ולא בגלל הנאה שלך.